Ídea združenia

Pred nami je ešte kus práce. Na základných, ale aj stredných školách, je mnoho problémov, ktoré číhajú na tieto deti. Sú to, bohužiaľ, práve učitelia, ktorí mnohokrát z dôvodu nezmyselnej zotrvačnosti, znepríjemňujú život mnohým dys-školákom. Ešte i dnes existuje dosť pedagógov, ktorí nedokážu pripustiť, že existujú objektívne príčiny neúspechov mnohých žiakov. Príčiny neúspechu žiakov sú odborné a vedecky zdôvodniteľné. Nejedná sa o nezmyselné úľavy a výmysly, prenikajúce z Ameriky, ako to niektorí učitelia uvádzajú. Takéto deti často pedagógovia necitlivo označujú za lajdácke, lenivé a nesnažiace sa.

Nepodceňujme tieto stavy

Dostávame sťažností od rodičov, ale aj žiakov, ktorí sa sťažujú na fungovanie školského systému. Pravidelne tieto podnety vyhodnocujeme. Jediné čo tieto decká potrebujú, je čas a trpezlivosť. Mnohí učitelia im tieto jednoduché veci neposkytnú. Príčinou často býva onen známy boj medzi učiteľom a žiakom. Neraz sa učitelia nezmyselne stavajú na miesto, ktoré im nenáleží. Zasahujú do výsostnej rodičovskej právomoci z dôvodov akejsi všetečnosti a snahy kontrolovať priestor, to za každú cenu. Práve nedostatok času a trpezlivosti uvrhávajú tieto deti do emocionálneho stresu a zmätku. Pomaly sa dostávajú do stavu, kedy už nie sú schopné ani tých najjednoduchších akademických výkonov. Syndrómy dysfunkčnosti mohli byť na začiatku nevýrazne. Sme presvedčení, že žiadny učiteľ nechce zhoršovať zdravotný a emočný, citový stav zvereného žiaka.

Sú naši zverenci

Naše intervencie na jednotlivých školách predchádzajú, o tom sme presvedčení, ďalším osobným citovým a emocionálne ťažko nabitým situáciám. V nejednom prípade sme museli konzultovať pomoc na odbornej psychiatrickej, či psychologickej úrovni. Je veľmi dôležité, aby práve učitelia chápali a poznali problematiku „dys“ , ktorá tak často komplikuje život naším mladým priateľom.

Majme s deťmi láskavý a vrelý vzťah

Rozumní rodičia svojim deťom vytvárajú harmonické a bezpečné prostredie. Tu – v rodine, ale aj v škole – si dieťa definuje v sebe názorovú a myšlienkovú mapu. A vystačí si s ňou po celý zvyšok života. Myslíme si, že práve problém takzvaných psychologických ochorení – je ním najmä strach a smútok – sú spúšťačom mnohých detských frustrácii. To sa môže odraziť na akademických výsledkoch. Mnohokrát práve nedostatok starostlivosti neumožnia, aby sa vyvinuli niektoré dôležité funkcie mozgu. Často stačí málo: Mať vľúdny a láskavý vzťah so svojim dieťaťom, či zverencom.