Hypertenzia

Hypertenzia je ďalší termín používaný na opis vysokého krvného tlaku. Vysoký krvný tlak môže viesť k:

Mŕtvica
Infarkt
Zástava srdca
Ochorenie obličiek
Predčasná smrť

S vyššou pravdepodobnosťou máte vysoký krvný tlak, keď ste starší.

Kedy je váš krvný tlak zvýšený?

Ak je váš krvný tlak vysoký, musíte ho znížiť a udržať pod kontrolou. Vaše čítanie krvného tlaku má 2 čísla. Jedno alebo obe tieto čísla môžu byť príliš vysoké.

Najvyššie číslo sa nazýva systolický krvný tlak. Spodné číslo sa nazýva diastolický krvný tlak.

Vyššie uvedené hodnoty krvného tlaku sú ciele, ktoré väčšina odborníkov odsúhlasí pre väčšinu ľudí. Pre ľudí vo veku 60 rokov a starších niektorí lekári odporúčajú cieľovú hodnotu 150 / 90. Váš poskytovateľ zdravotnej starostlivosti zváži, ako sa tieto ciele vzťahujú na vás konkrétne.

Lieky na krvný tlak

Mnoho liekov vám môže pomôcť kontrolovať krvný tlak. Váš poskytovateľ:

Predpísajte pre Vás to najlepšie
Monitorujte lieky

V prípade potreby vykonajte zmeny

Starší ľudia majú tendenciu užívať viac liekov, čo ich vystavuje väčšiemu riziku škodlivých vedľajších účinkov. Jedným vedľajším účinkom lieku na krvný tlak je zvýšené riziko pádu. Pri liečbe starších dospelých je potrebné, aby sa ciele krvného tlaku vyvážili proti vedľajším účinkom liekov.

Diéta, cvičenie a iné zmeny životného štýlu
Okrem užívania liekov môžete urobiť veľa vecí, ktoré vám pomôžu kontrolovať krvný tlak. Niektoré z nich zahŕňajú:

Obmedzte množstvo sodíka (soli), ktoré konzumujete. Zamerajte sa na menej ako 1 500 mg denne.
Obmedzte koľko alkoholu pijete, nie viac ako 1 nápoj denne pre ženy a 2 denne pre mužov.
Jedzte zdravú výživu, ktorá obsahuje odporúčané množstvo draslíka a vlákniny.
Piť veľa vody.
Zostaňte na zdravej telesnej hmotnosti. Nájdite program na zníženie hmotnosti, ak ho potrebujete.
Cvičte pravidelne. Aspoň 30 minút denne mierne aeróbne cvičenie.
Znížiť stres. Snažte sa vyhnúť sa veciam, ktoré spôsobujú stres, a skúste meditáciu alebo jogu.
Ak fajčíte, ukončite. Nájdite program, ktorý vám pomôže zastaviť fajčenie.
Váš poskytovateľ vám môže pomôcť nájsť programy na zníženie telesnej hmotnosti, zastavenie fajčenia a cvičenia. Môžete sa tiež obrátiť na dietetika od vášho poskytovateľa. Dietetik vám môže pomôcť naplánovať stravu, ktorá je pre vás zdravá.

Kontrola krvného tlaku

Je normálne, že sa náhle zvýši krvný tlak, keď sa zobudíte. Pre ľudí s veľmi vysokým krvným tlakom to je prípad, keď sú najviac ohrození srdcovým infarktom a mŕtvicou.

Zavolajte, ak máte niektorý z nasledujúcich príznakov:

Ťažká bolesť hlavy
Nepravidelný srdcový tep alebo pulz
Bolesť v hrudi
Potenie
Nevoľnosť alebo zvracanie
Dýchavičnosť
Závraty
Bolesť alebo brnenie v oblasti krku, čeľuste, ramena alebo ramien
Necitlivosť alebo slabosť vo vašom tele
Mdloby
Problémy s videním
Zmätok
Ťažkosti hovoriť

Ďalšie vedľajšie účinky, o ktorých si myslíte, že môžu byť z vášho lieku alebo vášho krvného tlaku

  • Hodnotenie12345