„Mozgové“ potraviny, vám pomôžu sústrediť sa

Like
Like Láska Haha Wow Smutný Bacha
4

Z akého dôvodu sme označili niektoré potraviny za „mozgové“? Pretože klinické štúdie sa zhodujú na tom, že nižšie uvedené potraviny sa značným spôsobom podieľajú na čulosti, pohotovosti a bystrosti nášho myslenie. Nie je vždy potrebné slepo sa spoliehať na vedu, niekedy postačí aj obyčajný „sedliacky“ rozum. Aj naše staré matere označovali niektoré jedlá za tzv. povzbudzujúce. Akýsi starý mysliteľ, myslím si, že šlo o kráľa Šalamúna, povedal, že všetko tu už raz bolo. A zrejme i v tomto to platí. Pre dnešnú modernú dobu musíme opätovne oprašovať a vynaliezať veci, ktoré tu už boli. Káva, i bez vedy, bola často spájaná s osviežením a vzpružením mysle. O cukre sa vždy vravievalo, že napomôže premýšľaniu. Rovnako i čučoriedky boli spojené aj v minulosti so zdravím. O rybách alebo o čokoláde ani nevravím.

Kofeín môže potenciovať bystrosť a pohotovosť: Neexistuje žiadny zázračný liek na zvýšenie IQ, alebo zvýšenie celkovej múdrosti – ale niektoré látky, ako je kofeín, môžu povzbudiť, alebo pomôcť v sústredení. Nájdete ho v káve, čokoláde, v energetických nápojoch, ale i v niektorých liekoch. Účinky kofeínu sú krátkodobé. Avšak nepreháňajte to s kofeínom, mohli by ste sa cítiť nervózne a nepríjemne – zvyšuje totiž úzkosť a tenziu pri aktuálnom rozladení nálady.
Cukor môže zvýšiť bdelosť: Cukor je pre váš mozog preferovaným zdrojom paliva – nie stolový cukor, ale glukóza. To je dôvod, prečo pohár niečoho sladkého na pitie môže ponúknuť krátkodobú pomoc na pamäť, myslenie a duševné schopnosti.
Raňajky sú pohonné hmoty pre váš mozog: Vynechávate raňajky? Štúdie preukázali, že konzumácia raňajok môže zlepšiť krátkodobú pamäť a pozornosť. Študenti, ktorí raňajkujú, zvyčajne podávajú lepšie výkony, než tí, ktorí neraňajkujú. Potraviny ktoré sú v hornej časti záujmu, ako vynikajúce zdroje „paliva“ sú tie s vysokým obsahom vlákniny – celozrnné pečivo, mliečne výrobky a ovocie. Len sa neprejedať, vysoko kalorické raňajky bránia v koncentrácii.
Ryba je skutočnou „mozgovou“ potravinou: Ryba je zdrojom bielkovín, ktoré priamo podporujú a zvyšujú činnosť mozgu – je bohatá na omega 3 mastné kyseliny, ktoré majú kľúčový význam pre zdravie mozgu. Tieto zdravé tuky majú úžasnú silu: strava s vyššou úrovňou konzumácie rýb bola spojená s nižším rizikom demencie a mŕtvice a celkového spomalenia mentálneho úpadku, a môže hrať dôležitú úlohu v posilňovaní pamäti, v procese starnutia. Pre mozog a srdce je zdravé zjesť dve porcie rýb týždenne.
Denne jednu dávku orechov a čokolády: Orechy a semená sú dobrým zdrojom antioxidantu vitamínu E, ktorý je spojený s menším úbytku kognitívnych funkcií v relácii postupného starnutia. Horká čokoláda má aj ďalšie silné antioxidačné vlastnosti, obsahuje prírodné stimulanty, ako kofeín, môžu zlepšiť koncentráciu. Vychutnajte si až 30 g orechov a horkej čokolády, predstavujú výhody, sú bez prebytočných kalórií, tuku alebo cukru.
Avokádo a celozrnné výrobky: Každý orgán v tele je závislý na prietoku krvi, najmä srdce a mozog. Strava s vysokým obsahom celozrnných výrobkov a ovocia, ako je avokádo môžu znížiť riziko srdcových ochorení a zníženie zlého cholesterolu. Tým sa znižuje riziko nahromadeniu plaku vo vnútri ciev a zlepšuje tak prietok krvi, ich konzumácia ponúka jednoduchý a chutný spôsob, ako správne vyživovať mozgové bunky. Celé zrná, ako popcorn a celozrnné pečivo prispievajú aj vlákninou a vitamínom E. Hoci avokádo je hodne tučné, je to dobrý mono – nenasýtený tuk, ktorý pomáha zdravému prietoku krvi.
Čučoriedky: sú výnimočne výživné: Výskum ukazuje , že čučoriedky môžu pomôcť chrániť mozog pred poškodením spôsobeným voľnými radikálmi a môžu znížiť účinky súvisiace s vekom, ako je Alzheimerova choroba alebo demencia. Strava obohatená čučoriedkami zlepšila kôrové funkcie mozgu, ako učenie a rozmýšľanie.
Benefity zdravej výživy: Môže to znieť banálne, ale je to pravda: Ak vaša strava neobsahuje základné živiny, môže to spôsobovať vašu neschopnosť sústrediť sa. Jedenie príliš veľa, alebo príliš málo, môže tiež zasahovať do vášho fungovania. Ťažké jedlo môže navodiť pocit únavy, zatiaľ čo len veľmi málo kalórií, môže mať za následok rušivý hlad a z toho vyplývajúce pocity nesústredenosti a nepohodlia. Usilujte sa o dobre vyváženú stravu, plnú najrôznejších zdravých potravín, využijete tak naplno mozog a jeho funkcie.
Vitamíny, minerály, doplnky: Pulty sú často doslova preplnené rôznymi doplnkami ku strave. Predávajúci vyhlasujú, že posilňujú zdravie mozgu. Vitamíny B, C, E, beta – karotén a horčík sú na fungovanie mozgu užitočné, doplnok je však vhodný iba pre ľudí, ktorých strava je na tieto špecifické živiny chudobná. Výskumní pracovníci sú opatrní na odporúčania ženšeňu, ginkgo produktov, umelých vitamínov, minerálov a bylinných kombinácií a ich celkovej osožnosti na fungovanie ľudského mozgu.
  • Videnia14
  • Rating12345
Like
Like Láska Haha Wow Smutný Bacha
4
Prečítajte si  Vznik združenia