21 vecí, ktoré by ste nemali zabudnúť ak sa stretnete s ADHD tínedžerom!

1: Môj mozog nemá rovnaký prepínač, ako má ten váš
Nedokážem vypnúť emócie, sú tam po celú dobu.

2: Počul som, čo hovoríte, ale nie ALT (alternatívny text) spôsobom.
Prispôsobte to, čo hovoríte, mojim potrebám. A keď sa opýtam, ako ste to mysleli, neocapte sa na mňa, že som drzí. Jednoducho som vám iba nerozumel.

3: Vždy sa snažím veci dokončiť
Mnohokrát som sa snažil dokončiť úlohy. Asi mi chýba plán a výdrž a nemám často motiváciu a chuť, nevydržím dlho. Mrzí ma to, ale nedokážem s tým nič spraviť.

4. Môžem byť nepokojný
Mám neskutočne veĺa energie. Energie na rozdávanie.

5. A vyrušujem, otravujem a nedám pokoj
Mám v sebe akýsi motor, ktorý ma neustále poháňa, nedokážem byť pokojný aj keby som do toho cieľa chcel dať všetko, nikdy asi nedokážem byť pokojný.

6. Môžem sa hnevať
Bývam často nahnevaný. Nechajte ma vtedy na pokoji, nesnažte sa mi niečo vysvetľovať, nebodaj mi nadávať. To mi nepomáha, proste ma nechajte tak. Ja sa veľmi skoro upokojím a potom je so mnou normálna reč.

7. Som nezastaviteľný
Som vášnivý a dynamický, chce sa mi prestavať svet, keď sa dostanem do tejto nálady, niekedy striedam nálady viac než by som chcel.

8. Nedokážem ovládať emócie.
Často sa nedokážem ovládať. Bývam nahnevaný, hneď na to jemný, spupný, nevšímavý, hrubý, tvrdý a zase jemný a naštvaný a unavený. Je to mätúce, ale je to jasný ADHD faktor.

9. Slovné výbuchy.
Mnohí z nás s ADHD sú často nepokojní a naštvaní na nepríjemné sociálne situácie. Potom môžeme prepuknúť v smiech alebo zlosť, ktorá sa prejaví v mojej emocionáne zafarbenej reči. To je potom najlepšie držať sa ďalej?

10. Sociálny pocit úzkosti
Mnohí z nás s ADHD majú sociálnu úzkosť. Mávam ju často. Nenávidím cudzincov, viac sa ich bojím, než ich nenávidím. Nechcem spotené autobusy a nedokážem lietať.

11. Vykašli sa na problémy
Mnoho ľudí s ADHD vidia len problémy. nevidia riešenia a potom sa na seba hnevajú, ak sa im nepodarí urobiť tak, ako sa pôvodne rozhodli. To som ja, vitajte v mojom svete.

12. Vidím veci inak.
To je jeden z najviac pozitívnych aspektov ADHD. Mávam dobré nápady a milujem inovácie. Buďte vždy otvorení novým veciam.

13: Nespomínam si
Nedokážem si spomenúť na tie najjednoduchšie veci. Nerobím to úmyselne, jednoducho sa mi to stáva a bohužiaľ stáva sa mi to často. Preto som si začal robiť poznámky. Myslím si, že teraz je to ešte horšie. Som ako starec, ktorý hľadá pred obchodom svoj notes. No, som magor.

14. Bývam netrpezlivý
Áno, to je pravda. Mnohí z nás nevlastnia moc trpezlivosti, nedokážem sa dočkať v pokoji vecí, ktoré sa majú udiať, niekedy z toho vznikajú zaujímavé, zväčša nepríjemné situácie. Neviem, či sa v tomto niekedy zlepším.

15. Senzitivita
Som neuveriteľne citlivý. Nevybavujem si bežné sociálne situácie, ale veci, ktoré boli v mojom živote nejako emocionálne podfarbené, na tie nikdy nezabudnem. A to platí aj u zlých veci, ale aj tých dobrých.

16. Bývam zmätený
Áno, toto platí pre mňa tiež. Získať pevný systém, nájsť pôdu pod vlastnými nohami býva niekedy veľmi ťažké. Je dôležité byť trpezlivý a pokojný. Len ako na to?

17. Pohyb
Mnoho ľudí s ADHD potrebujú pohyb aby mohli dobre fungovať. Dokonca pracujú lepšie, keď môžu pri činnosti, ktorú vykonávajú …napríklad tancovať.

18. Plánovanie
Pre mnoho ľudí s ADHD neexistuje žiadne plánovanie, nedokážu si veci plánovať. Všetko, na čom záleží, je tu a teraz. Žiadna minulosť a ani budúcnosť. Žiadne „o 5 minút“ ani žiadne „minulý týždeň.“ Pamätajte si to, prosím.

19. Dennodenný boj
Mnohí z nás sa s ADHD bojujú s jedlom a spánkom. To na nás nemusí byť vidieť. Že sme spali 3 hodiny a nejedli 12 hodín. Pamätajte si, že som vždy unavený a ospalý.

20. Nedokážem to
Často je potrebné spraviť 150 vecí naraz. Aj veľmi jednoduché úlohy čakajú na mňa až na poslednú chvíľu.

21. Ja to dokážem
Najťažšia vec pre mnohých z nás s ADHD poruchou je mať vieru v seba samého. A ak vy viete, že na to máme, povedzte nám to, veľmi nám to pomôže. Bojujeme mnohokrát s tým, aby sme dokázali milovať samých seba.

  • Hodnotenie12345