Dieťa v školskom veku s dyslexiou môže vykazovať niektoré z nasledujúcich príznakov dyslexie.

  1. Vyhýba sa čítaniu, alebo si sťažujú na problémy s čítaním.
  2. Prejavuje vyššiu úroveň myslenia v oblastiach ako sú zvedavosť a predstavivosť.
  3. Zle vyslovuje komplikované alebo neznáme slová.
  4. Zamieňa si slová s podobný „znázornením“ avšak z rozdielnym významom.

    Napríklad, „láska“ za „hláska“, alebo „ísť“ za „zísť“ a pod.
  5. Prerušuje čítanie, často hovoria „um“, „uh“ alebo „aha“, aj v rečovom prejave.
  6. Používa vágne slová namiesto jasných konkrétnych slov.
  7. Potrebujú viac času na odpoveď i na písomnú i verbálnu.
  8. Takéto deti majú problém so zapamätaním si izolovanej časti ústnej informácie, ako sú dáta, mená a zoznamy.
  9. Majú veľmi vážne problémy s čítaním a robia v tejto oblasti len malé pokroky.
  10. Pri čítaní váhajú a domýšľajú si slová, ktoré začínajú rovnako, alebo sú podobné, ako tie napísané.
  11. Nevie čo číta a neorientuje sa vo význame písaného.
  12. Strach, hrôza alebo odpor k čítaniu nahlas.
  13. Zle vyslovuje a nahradzuje slová keď číta nahlas.
  14. Problémy v iných oblastiach výuky, napriek priemernej alebo vyššej inteligencii.
  15. Naučilo sa neskoro hovoriť.
  16. Máte pocit že Vaše dieťa je inak pohotové a bystré.
  17. Zamieňa si poradie písmen a čísiel.
  18. Potrebuje si pri počítaní pomáhať prstami, značkami na papieri, dlhšie než jeho rovesníci.
  19. Má veľké problémy zapamätať si násobilku.
  20. Je pre neho ťažké zapamätať si, ktorá je pravá a ktorá je ľavá ruka.
  21. Je mimoriadne nemotorné? (I keď nie všetky Dyslektické deti sú nemotorné.)
  22. Vynecháva niektoré písmená v slovách, alebo ich uvádza v nesprávnom poradí.
  23. Robí pri čítaní jednoznačné chyby z nedbalosti.
  24. Má v škole problémy s opisovaním z tabule.
  25. Pri čítaní nahlas vynecháva slova i celé riadky, alebo číta celý riadok opakovane.
  26. Má špatný zmysel pre smer a pletie si pravú a ľavú stranu.
  27. Má nedostatok sebadôvery a malú úctu k sebe samému.